wtorek, 17 lutego 2015

18. Carlos Ruiz Zafon "Gra anioła" (Enigma)

„Gra anioła” tworzy wraz z „Więźniem Nieba” i „Cieniem Wiatru” trylogię, która nosi nazwę „Cmentarz zapomnianych książek”. Cała trylogia jest specyficzna. Autor, Carlos Ruiz Zafon stworzył kolekcję, którą można czytać nie w kolejności ich powstania.

Akcja powieści toczy się w Barcelonie w XXw.
Główny bohater David Marin jest pisarzem. Jego ostatnia książka nie odniosła oczekiwanego sukcesu. Pewnego dnia dostaje nietypową propozycję. Wbrew pozorom miało to być zwykłe napisanie książki o tematyce religijnej. Nie spodziewał się jednak co tak naprawdę kryje się pod nią. Jednak cała sytuacja zaczyna przybierać niespotykany dotąd obrót  sprawy. W dziwny sposób zaczynają ginąć ludzie. Dzieją się rzeczy na pozór niecodzienne. David ze swoja asystentką Isabellą próbują rozwikłać zagadkę. Tajemnica skrywana jest w kufrze. Natomiast kto stoi za serią zabójstw?
Spośród tej trylogii przeczytałam dwie. Bardzo duża odległość czasu sprawiła,że nie jestem w stanie przypomnieć sobie wszystkich szczegółów z poprzedniej, by móc je jakoś zgrabnie połączyć.
Wydaje mi się,że "Gra anioła" będzie równie wartościowa, gdy rozpatrzymy ją osobo.
"Przypomniałem sobie wówczas, co powiedział mi Sempere, kiedy wszedłem do jego księgarni po raz pierwszy: że książki mają duszę, duszę tych, którzy je pisali, tych, którzy je czytali, oraz tych, którzy o nich marzyli". 
Książkę,uważam za dobrą, chociaż nie ukrywam,że przeraziła mnie ogromna liczba stron.
Trochę się z nią męczyłam. Zrobiłam długa przerwę i po roku wróciłam do niej. Udało się osiągnąć sukces.
Obiecuję,że następne recenzję będą dłuższe :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękujemy za każdy komentarz :)